Ultimele articole publicate in blogul nostru

Veniturile obţinute din postările pe reţele de socializare sunt impozabile?

Noi ocupații profesionale - bloggeri, vloggeri, influenceri

Odată cu dezvoltarea tehnologiilor moderne și a extinderii digitalizării, multe persoane au identificat rapid noile oportunități de realizare a veniturilor, devenind bloggeri, vloggeri, influenceri. În perioada pe care o traversăm aceste activități au luat o amploare semnificativă. Pe când unii din noi am fost “forțați” să ne adaptam noilor situații ale lucrului de acasă, fiindu-ne greu sa acceptam condițiile noii vieți profesionale, alții au exploatat la maxim noile oportunități oferite de tehnologie, realizând venituri consistente din prezența pe rețelele de socializare.

În acest context nici statul nu putea să rămână mai prejos. Când vorbim de noi surse de venit vorbim și de posibilitatea creșterii bazei impozabile. Prin urmare autoritățile s-au gândit să ne vină în ajutor cu un ghid publicat pe site-ul ANAF privind tratamentul fiscal al veniturilor obținute de persoanele fizice din postări realizate pe diferite rețele de socializare.

Este foarte important de știut cine are obligația de a declara aceste venituri și cine trebuie să plătească taxele aferente, deoarece în funcție de forma de organizare pe care un vlogger/blogger/influencer alege să o aibă, diferă și modul de declarare și taxele datorate.

Ghidul ANAF privind veniturile realizate pe rețelele de socializare

Să vedem în primul rând ce informații cuprinde ghidul ANAF.

Veniturile obținute de persoanele fizice din postări realizate pe diferite rețele de socializare reprezintă venituri impozabile. Veniturile impozabile cuprind atât veniturile în numerar (care presupun o remunerație financiară), cât și cele în natură (spre ex. produse, servicii, călătorii etc. a se vedea Art. 10 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal).

În situația în care activitatea se desfășoară cu regularitate, în mod continuu, pe cont propriu și urmărind obținerea de venituri și sunt întrunite criteriile unei activități independente, veniturilor obținute de persoanele fizice din postările realizate pe diferite rețele de socializare și care fac astfel reclamă pentru diverse companii/brand-uri le sunt aplicabile prevederile Cap. II „Venituri din activități independente” din Titlul IV - ”Impozitul pe venit” din Codul fiscal.

Exercitarea unei activități independente presupune îndeplinirea a cel puțin 4 din criteriile prevăzute de Codul fiscal 2, respectiv:

  • Persoana fizică dispune de libertatea de alegere a locului și a modului de desfășurare a activității, precum și a programului de lucru;
  • Persoana fizică dispune de libertatea de a desfășura activitatea pentru mai mulți clienți;
  • Riscurile inerente activității sunt asumate de către persoana fizică ce desfășoară activitatea;
  • Activitatea se realizează prin utilizarea patrimoniului persoanei fizice care o desfășoară;
  • Activitatea se realizează de persoana fizică prin utilizarea capacității intelectuale și/sau a prestației fizice a acesteia, în funcție de specificul activității;
  • Persoana fizică face parte dintr-un corp/ordin profesional cu rol de reprezentare, reglementare și supraveghere a profesiei desfășurate, potrivit actelor normative speciale care reglementează organizarea și exercitarea profesiei respective;
  • Persoana fizică dispune de libertatea de a desfășura activitatea direct, cu personal angajat sau prin colaborare cu terțe persoane în condițiile legii.



Urmăriți-ne și pe rețelele sociale:
--> -->